"اَلَلَّهُمَّ صَلِّ صَلاَةً كاَمِلَةً ، وَسَلِّمْ سَلاَماً تاَماً عَلَى سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ الَذِيْ تَنْحَلُّ بِهِ العُقَدُ ، وَتَنْفَرِجُ بِِهِ الكُرَابُ ، وَتُقْضَى بِهِ الحَوَائِجُ ، وَتُنَالُ بِهِ الرَغَائِبُ وَحُسْنُ الخَوَاتِيْمِ ، وَيُسْتَسْقَىْ الغَمَامُ بِوَجْهِهِ الكَرِيْمِ ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ فِى كُلِّ لَمْحَةٍ وَنَفَّسٍ بِعَدَدِ كُلِّ مَعْلُومٍ لَكَ" ...PenaKu Merah KertasKu Putih Dan Aku Akan Terus Menulis... "بسم الله الرحمن الرحيم "
Agen
REBUT 5 SEBELUM 5
Secotet Kalam
إِقْـرَاء خـَيْرُ مَا تَجِدْ ، أُكْتـُبْ خَـيْرُ مَا تَقْرَاء ، إِحْفَـظْ خَـيْرُ مَا تَكْتُبْ
\\\ ___( ", )___ ///
Orang Berfikiran TINGGI Gemar Bicara tentang ILMU
Orang Berfikiran SEDERHANA Gemar Bicara tentang PERISTIWA
Orang Berfikiran RENDAH Gemar Bicara tentang ORANG LAIN
Orang Berfikiran CETEK Gemar Bicara tentang DIRI SENDIRI
\\\ ___( ," )___ ///
Sayyidina Ali Karramallahu Wajhah


Apabila kamu merasa letih kerana berbuat kebaikan, maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan yang dilakukan akan terus kekal.. Dan sekiranya kamu berseronok dengan dosa maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yang dilakukan akan terus kekal.."

Egypt
MyMalaysia
Meninggalkan Solat Meruntuhkan Agama

Chit Chat


Shoutbox

Free Hit Counters


Jangan Lupa Mengingati Allah

Akhbar Online

Pilihan Terbaik Medical Card/Insurans Nyawa
Oct 22, 2009
Mengapa Kita Perlukan Insurans (Takaful)?

Terdapat beberapa sebab mengapa kita perlu menginsuranskan diri kita. Samada anda sedar ataupun tidak pada zaman ini insurans amat penting dalam kehidupan kita. Adakah anda sedar akan perkara ini? Ataupun anda buat-buat sedar tetapi anda tidak mengambil langkah yang terbaik untuk diri anda. Disini saya ingin berkongsi beberapa sebab mengapa kita perlu menginsuranskan diri kita...

1. Kematian

Pernahkah anda terfikir yang kita akan meninggalkan apa yang kita ada sekarang? Jika anda belum berkeluarga pernahkah anda terfikir apakah yang kita akan tinggalkan pada ibu bapa kita sekiranya kita meninggal dunia esok? Adakah anda ingin meninggalkan segala hutang-piutang anda kepada orang tua anda? Sedangkan beliau belum lagi hilang rasa sedih sebab pemergian kita tau-tau mereka dapat panggilan daripada bank minta beliau jelaskan segala hutang-piutang anda. Adakah ini yang dikatakan anak yang bertanggungjawab? Agak-agak kalau ada dapat pampasan RM50,000 ok tak? lepas tak segala hutang-hutang anda selama ini?

“Tinggalkan anak-anak dan isteri kamu dalam kesenangan lebih baik dari tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta...” (Hadith Riwayat Bukhari.)

2. Sakit Kritikal

Pada zaman sekarang ni banyak kes-kes kat luar sana ataupun yang kita terbaca di akhbar-akhbar mengenai jenis-jenis sakit yang amat kritikal seperti kencing manis, canser, buah pinggang dan sebagainya. Setakat ini pernah tak ada saudara mara yang terdekat dengan anda terkena panyakit-penyakit yang sedemikian? Ataupun pernah tak anda terbaca kisah tentang pelakon terkenal tanah air kita iaitu Azean Irrawati yang terkena sakit canser di kepala? Agak-agak beliau masih diterima lagi tak sebagai pelakon? bagaimana beliau nak tampung kehidupan beliau jika beliau tak bekerja sekarang? Cuba kita renungkan sejenak... bagaimana agaknya jika terkena pada kita? kita masih hidup lagi. Bagaimana kita nak tampung kehidupan seharian kita?

Bagaimana pula dengan anak-anak kita? Sanggupkah anda melihat anak-anak kita yang mungkin pada usia sebegitu sepatutnya duduk bersama-sama rakan di bangku sekolah, terpaksa mencari sesuap nasi untuk menyara anda? Perkara seumpama ini kita pun tak tau bila akan berlaku... adakah kita sihat selamanya? Ataupun kita kena tahun depan? ataupun besok kita terkena? Bagaimana pula dengan persediaan anda apabila perkara sedemikian terjadi pada anda? Kalau waktu tu ada orang datang bagi kita sejumlah pampasan RM70,000 agak-agak berbaloi tak?

3. Kemalangan

"Malang tidak berbau...” itulah ungkapan yang selalu kita ucapkan dari bibir mulut kita jika terdengar sesuatu musibah. Lebih-lebih lagi jika terlibat dengan kemalangan. Tapi pada saya ianya memang betul. Kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Bukan sahaja dijalan raya, dirumah, dihospital, dan dimana saja pun kita boleh terlibat dengan kemalangan. Tetapi pernahkah anda terfikir kemalangan telah menyebabkan kita hilang upaya kekal seperti lumpuh, hilang anggota badan dan sebagainya...? Agak-agak majikan anda akan terima sebagai pekerja dia lagi atau tidak? Kalau majikan anda masih terima anda bermakna majikan anda memang seorang yang perihatin terhadap anda. Tapi bagaimana pula jika majikan anda sudah tidak terima anda lagi ye? Apakah persediaan anda? Bagaimana dengan kehidupan anda pada masa itu? sudah berapa banyak tabungan yang anda ada sekarang untuk tampung kehidupan anda sekiranya perkara sebegini terjadi pada anda? Agak-agak jika ada orang bagi RM50,000 cukup tak untuk keperluan anda pada waktu itu?

4. Bil Perubatan

Pernahkah anda terfikir tentang kos rawatan hospital? Bila sebut saja tentang bil perubatan hospital ramai yang tak berfikir panjang. Cukup sekadar sekadar tau memilih hospital kerajaan kerana kos rawatan yang amat murah berbanding rawatan hospital pakar atau hospital swasta. tapi sedar atau tidak, walaupun kos rendah kita perlu menunggu lama untuk mendapatkan rawatan daripada doktor. Adakalanya kita mendapat layanan yang tidak memuaskan. Baru-baru ini jika anda ada terbaca diakhbar tentang doktor diserbu Kementerian Kesihatan Malaysia gara-gara baca akhbar. Kalau fikir secara logik memang doktor itu patut diberikan hukuman yang tegas. Tetapi jika kita fikir sekali lagi mungkin juga doktor tersubut baru saja duduk dalam lima minit dan mungkin juga baru membaca helaian pertama akhbar tersebut untuk melepaskan tekanan yang dialaminya. Daripada gambaran ini dapatlah kita simpulkan bahawa di hospital kerajaan memang kekurangan doktor. Bukan saya nak memperkecilkan hospital kerajaan, mungkin satu hari nanti kerajaan tak mampu nak tampung segala kos-kos rawatan pesakit dan memaksa kita bayar sendiri segala kos rawatan yang kita alami. Namun, mungkin anda juga mempunyai kemampuan untuk membayar segala kos rawatan di hospital pakar atau hospital swasta. Tetapi alangkah baiknya Jikalau ada kad yang mampu tolong bayarkan segala perbelanjaan anda. Bukankah ini telah meringankan beban anda? Kalau ada peruntukan sejumlah RM500,000 untuk persediaan segala kos rawatan anda macam mana? berbaloi tak plan yang macam ni?


Di Prudential BSN Takaful Berhad ada jalan penyelesaian bagi permasalahan di atas dan ada plan yang disediakan khas untuk anda!

Kebaikan Medical Card/Insurans Nyawa


BERKONGSI KEBAIKAN.

Untuk sahabat-sahabat yang sedang mencari insurans (Takaful) untuk diri sendiri dan keluarga, di sini saya ingin menawarkn perlindungan insurans dari Prudential Assurance Malaysia.

Rundingan Percuma untuk sekitar KL, Kuantan, Kemaman, KT, dan menerusi appointment untuk kawasan-kawasan tersebut, kawasan lain boleh dipertimbangkan, insyAllah.


PLAN BARU PRUDENTIAL BSN TAKAFUL.

APAKAH KELEBIHANNYA:

Berbeza dengan pelan perlindungan lain (PAY FIRST, CLAIM LATER), tetapi dengan adanya KAD PERUBATAN PRUDENTIAL BSN TAKAFUL anda hanya perlumenunjukkan kad ini sebagai JAMINAN untuk menerima rawatan segera dan selesa di hospital pakar swasta yang cekap, mudah & selesa. Segala urusan bil, serahkan pada kami di PRUDENTIAL uruskan!

Banyak lagi manfaat tambahan lain jika anda perlukan, anda tentukan:

1. Kematian dan Hilang Upaya Akibat Kemalangan - Mendapat pampasan.
2. Perlindungan Perubatan - menerima bantuan tunai tetap untuk Kemasukan Hospital.
3. Manfaat Hospital - Memberi bantuan tunai harian sekiranya di masukkan ke hospital (elaun).
4. Bantuan Pampasan untuk Perlindungan Penyakit Kritikal.
7. Imdemiti Mingguan: Memberi bantuan tunai mingguan jika kehilangan upaya akibat kemalangan.
8. Bayaran Manfaat Penyumbang/Pasangan: Syarikat akan membayar premium simpanan jika diserang penyakit kritikal.
9. Khairat Kematian untuk waris, dan byk lagi...

Antara tujuan/konsep PRUDENTIAL BSN TAKAFUL ialah:

1. Melindungi pendapatan dan simpanan sekiranya kita ditakdirkan ALLAH dilanda musibah kematian/hilang upaya kekal menyeluruh, supaya waris kita dapat meneruskan kehidupan tanpa terlalu meminta-minta kepada orang lain.

2. Melindungi hutang sekiranya kita ditaqdirkan ALLAH dilanda musibah meninggal dunia/hilang upaya kekal menyeluruh, supaya hutang kita dapat dilunaskan dan tidak membebani waris yang kita tinggalkan.

3. Mendapatkan Dana untuk rawatan penyakit kritikal.

4. Gantian pendapatan sekiranya tak dapat bekerja akibat dimasukkan ke wad hospital.

5. Jaminan dana pendidikan anak untuk pengajian tinggi.

6. Perancangan kewangan keluarga dan individu muslim dalam bentuk Pengurusan Risiko Kewangan.

7. Mengajak ummat Islam memiliki pelan jaminan kewangan yang berlandaskan syariah ISLAM diberi nama Takaful yang jauh dari RIBA, MAISIR dan GHARAR (HALAL 100%).

MAKLUMAT TAMBAHAN:

Keperluan insurans/takaful dalam kehidupan.

Berdasarkan kepada kajian yg dibuat oleh Life Insurance Malaysia Research Association (LIMRA), sepanjang hayat manusia, seseorang itu memerlukan sebanyak 7 polisi sepanjang hayatnya. Ia meliputi aspek untuk perlindungan, kesihatan, pelaburan, pendidikan dan juga simpanan.

Populasi yang mempunyai perlindungan insurans di Malaysia hanya 25% daripada 26 juta rakyatnya (yang kebanyakan dari kaum bukan bumiputra). Berdasarkan jumlah ini, boleh dikatakan kesedaran terhadap keperluan serta kepentingan insurans/takaful di Malaysia masih rendah. Di Singapura sebanyak 100% yang memiliki polisi, secara purata 1 orang 1 polisi dan Jepun sebanyak 150%, iaitu 1 orang memiliki lebih daripada satu polisi.

Bagi Muslim, Ulama' telah menghasilkan takaful sebagai alternatif untuk insurans konvensional. Ini bagi mengelakkan unsur-unsur yang tidak halal dalam insurans. Al-Takaful adalah dari perkataan Arab (Kafala) yang bermaksud UNTUK MEMBANTU atau MENJAMIN. Maka PRUDENTIAL BSN TAKAFUL adalah hasil usaha sama Prudential Holding Limited dan Bank Simpanan Nasional (BSN) untuk menjalankan perniagaan Takafulink (di luluskan di bawah undang-undang Syariah) dan di agihkan oleh PRUDENTIAL Assurance Malaysia Berhad.

Gunakan 5 perkara sebelum 5 perkara... Muda sebelum Tua, Sihat sebelum Sakit, Kaya sebelum Miskin, Lapang sebelum Sempit, Hidup sebelum Mati.

Sama-samalah kita mendoakan yg terbaik untuk semua agar dijauhi dari segala musibah. Sediakan Payung Sebelum Hujan! Di PRUDENTIAL BSN TAKAFUL, kami sentiasa mendengar dan memahami keperluan anda.

Untuk penerangan lebih lanjut, kontek saya untuk buat temujanji. Segala penerangan dan nasihat adalah percuma, hanya anda yang menentukan sama ada plan ini baik untuk anda atau tidak.

Komprehensif Pelan Takaful


Perlindungan Asas

Kami memberikan perlindungan asas yang menyeluruh iaitu pampasan kematian sehingga umur 80 tahun.

Menyediakan pampasan sekali gus bagi client yang di sahkan mengidap penyakit kritikal.

Pampasan kecacatan kekal kemalangan.

Premium & Simpanan Percuma sehingga umur 80 tahun apabila di timpa penyakit kritikal.

Perlindungan Hospital.

Bil Rawatan Hospital Pakar akan ditanggung sehingga umur 70 tahun.

Mempunyai had tanggungan yang tinggi iaitu Minimum RM 500,000 dan Maximum RM 1.5 juta.

NO CLAIM BONUS setiap tahun jika anda sihat.

Elaun tunai Hospital

Elaun tunai Pembedahan

Elaun cuti sakit akibat kemalangan

Rawatan kecederaan di klinik sehinggan RM2000 per visit.

Simpanan Pelaburan

Pulangan nilai pelaburan simpanan yang tinggi untuk jangka masa panjang.

Tiada tempoh matang untuk mengeluaran simpanan

Pengeluaran boleh dilakukan pada bila-bila masa apabila simpanan melebihi RM 1000

Takaful saver bagi memaksimakan simpanan.

SEKIAN..
posted by faQirilallah @ 10/22/2009 09:53:00 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Powered by
ade cerita ttg aku

A.K.A : M.S.Hidayatullah Al-Azhari
Location : Malaya
Pekerjaan : Khadim Masjid Al-Hidayah & Faidu Rahmah
Toriq : Asy-Syaazuliyyah
Status : Ummu Haura' Muhammad
Mood: Penuh rasa ta'zhim ku persembahkan ketika Allah S.W.T Mentajallikan KeindahanNya


Segala Puji BagiMU Ya ALLAH, Yang Pertama.. Tanpa Ada Yang Mengawali, Yang Terakhir.. Tanpa Ada Yang Mengakhiri, Yang Tak Terlihat.. Oleh Pandangan Orang Yang Memandang, Yang Tak Tergambarkan.. Oleh Bayangan Orangg Yang Membayangkan, KAU Ciptakan Makhluk.. Dengan KekuasaanMU, KAU Ciptakan Segala Sesuatu.. Dengan KehendakMU, Segala Puji Ya ALLAH, Yang Memberi Kami Kemampuan.. Untuk Mensyukuri NikmatMu, Yang Membuka Bagi Kami.. Pintu-Pintu Ilmu KeilahianMu, Segala Puji Ya ALLAH, Dengan Segenap Pujian Yang Dikumandangkan.. Para Malaikat.. Dan Sekalian Makhluk Yang Dimuliakan, Segala Puji BagiMU, Atas Nikmat Yang KAU Berikan.. Kepada Kami.. Hamba-HambaMU.. Yang Telah Mendahului.. Mahupun Yang Akan Datang Kemudian, Pujian Kami Aturkan kepada MU.. Sebagai Penghubung Untuk MentaatiMU.. Dan Meminta Ampunan, Sebagai Penyebab Memperoleh Redho.. Pengantar Jalan..Menuju Syurga Segala Puji BagiMU Ya ALLAH, KAU Ciptakan Kami Sebagai Hamba, Dan Sebagai Umat Nabi Muhammad.. KekasihMU. ______________ __________________ _____________________

Previous Post
Archives

HotLink's
Semasa
Club's
Rakyat A.K.A Kerajaan
Blogger's Clan'z


Muaaahh Islam

Komuniti Blogger Azhari

BLOGGER

© 2005 Aboo Haura' Hidayatullah Al-Azhari Blogspot Template by Isnaini Dot Com