"اَلَلَّهُمَّ صَلِّ صَلاَةً كاَمِلَةً ، وَسَلِّمْ سَلاَماً تاَماً عَلَى سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ الَذِيْ تَنْحَلُّ بِهِ العُقَدُ ، وَتَنْفَرِجُ بِِهِ الكُرَابُ ، وَتُقْضَى بِهِ الحَوَائِجُ ، وَتُنَالُ بِهِ الرَغَائِبُ وَحُسْنُ الخَوَاتِيْمِ ، وَيُسْتَسْقَىْ الغَمَامُ بِوَجْهِهِ الكَرِيْمِ ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ فِى كُلِّ لَمْحَةٍ وَنَفَّسٍ بِعَدَدِ كُلِّ مَعْلُومٍ لَكَ" ...PenaKu Merah KertasKu Putih Dan Aku Akan Terus Menulis... "بسم الله الرحمن الرحيم "
Agen
REBUT 5 SEBELUM 5
Secotet Kalam
إِقْـرَاء خـَيْرُ مَا تَجِدْ ، أُكْتـُبْ خَـيْرُ مَا تَقْرَاء ، إِحْفَـظْ خَـيْرُ مَا تَكْتُبْ
\\\ ___( ", )___ ///
Orang Berfikiran TINGGI Gemar Bicara tentang ILMU
Orang Berfikiran SEDERHANA Gemar Bicara tentang PERISTIWA
Orang Berfikiran RENDAH Gemar Bicara tentang ORANG LAIN
Orang Berfikiran CETEK Gemar Bicara tentang DIRI SENDIRI
\\\ ___( ," )___ ///
Sayyidina Ali Karramallahu Wajhah


Apabila kamu merasa letih kerana berbuat kebaikan, maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan yang dilakukan akan terus kekal.. Dan sekiranya kamu berseronok dengan dosa maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yang dilakukan akan terus kekal.."

Egypt
MyMalaysia
Meninggalkan Solat Meruntuhkan Agama

Chit Chat


Shoutbox

Free Hit Counters


Jangan Lupa Mengingati Allah

Akhbar Online

Satu rahsia yang amat membimbangkan
Oct 22, 2009
Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:
" Bermula peperangan itu satu tipu daya." (Riwayat Imam Bukhori)

Berdasarkan sabda Rasulullah S.A.W ini, dapatlah kita fahami bahawa setiap peperangan itu tidak dapat lari daripada perancangan yang teliti seperti strategi tipu daya yang baik kepada musuh agar mengaburi mata mereka seterusnya mereka akan tertipu dengan strategi tersebut.

Peperangan juga tidaklah semata-mata bermaksud kita mesti memegang senjata melawan musuh. Di dalam menggerakkan dakwah Islam juga disebut perperangan atau lebih dikenali dengan perjuangan. Begitu juga dalam berdepan dengan hawa nafsu yang dikenali sebagai peperangan @ perjuangan di dalam memerangi hawa nafsu.

Dan perlulah diketahui, kini pada Orientalis barat dan Yahudi sedang menyerang Islam secara halus yang mana masyarakat Islam sendiri sedang hanyut dikalahkan dalam serangan tersebut. Antaranya memasukkan hiburan seperti Genre Muzik yang begitu melalaikan,selain itu fahaman-fahaman yang kian menjauhkan kita dari berpegang kepada Al-Quran dan As-Sunnah seperti Islam Sekular, Sisters In Islam, wahabi yang mendakwa salafi dan sebagainya. Adakah anda menyedari ??

Tidak perlulah kita pergi kepada perkara yang terlalu global. Cukuplah saya bawa sahabat sekalian melihat apa yang berlaku di dalam tanah air kita iaitu Malaysia. Adakah sahabat-sahabat mengetahui bahawa tanah air kita sekarang ini sedang dicuba untuk dijajah kembali??

Inilah hakikatnya, antara mereka yang lebih ketara yang ingin menawan Malaysia ialah bangsa Cina, bangsa yang kini semakin ramai menjadi kerakyatan di Malaysia. Untuk menawan Tanah bangsa Melayu dengan mengangkat senjata, bagi mereka ini bukan caranya. Kerana mereka telah belajar dari peristiwa 11 Mei yang mana berlaku amukan dari bangsa Melayu sendiri terhadap bangsa Cina. Oleh yang demikian bangsa Cina menggunakan taktik dan strategi lain untuk menyerang menawan tanah Melayu. Antara yang utamanya Ekonomi.

Keduanya, kajian mendapati, setiap tahun bilangan bangsa Cina dari Tanah Besar Cina yang masuk ke Malaysia adalah tidak sama dengan yang keluar. Bermakna bilangan kependudukan bangsa Cina semakin hari semakin ramai. Ada dakwaan yang menyatakan mereka menggunakan kad pengenalan orang yang telah mati dari bangsa mereka.

Dan yang ketiganya yang dapat saya kenal pasti ialah Jirat Cina Mati. Perkara ini telah saya ketahui pada akhir 2007 dari seorang sahabat saya yang baru pulang dari Mekah Al-Mukarramah kerana menjalani Khursus Tarbiah Ilmu disana. Katanya, beliau telah berbual dengan seorang muallaf dari Tanah Besar China yang turut juga bekas orang besar disana. Dari perbualan itu telah diketahui bahawa setiap tahun akan ada perjumpaan diantara pemimpin-pemimpin bangsa Cina dari Malaysia dengan Pemimpin-pemimpin di Tanah Besar China. Apakah tujuan mereka??


Dan dari situ diketahuilah "Jirat Cina Mati" juga memainkan peranan penting dalam mendapat masyarakat cina mendapatkan hak tanah bagi usaha merebut kawasan di dalam tanah Bangsa Melayu. Pada awal 2009 saya mendengar satu perbualan yang mana mereka mengatakan bangsa cina telah menghantar memorandom kepada kerajaan Malaysia untuk mereka menghapuskan "Jirat Cina Mati" seterusnya membuat kondominium mewah dikawasan tersebut.

Khabarnya, para cendiakawan Melayu diminta mengkaji tentang ajaran agama bangsa cina mengenai "Jirat Cina Mati" tersebut. Setelah dikaji, maka didapati tidak ada satu pun ajaran mereka yang menyuruh membuat perkuburan Cina diatas bukit. Oleh yang demikian kenapakah bangsa cina Membuat perkuburan diatas bukit?? Untuk menyakinkan lagi ada agenda disebailik 'jirat cina' ini sila ke Jirat Cina suatu Fenomena.

Inilah cerdiknya musuh Islam, menceduk apa yang ada didalam Islam untuk menawan hak orang Islam. Apakah sahabat sekalian lupa tentang sejarah bukit Uhud dalam peperangan Uhud. Tentera Islam berjaya mengalahkan pihak musuh yang diketuai oleh Khalid Al-Walid. Khalid Al-Walid dan tenteranya telah mengundur dari medan Uhud dan meninggalkan banyak harta, tetapi Khalid Al-Walid dan tenteranya berpatah balik kerana telah melihat tentera Islam yang berada diatas bukit telah lupa dengan arahan Rasulullah S.A.W dan turun merebut harta rampasan perang. Akhirnya Tentera Islam ramai yang syahid.

Dan sekarang itulah diaplikasikan oleh bangsa Cina keatas tanah bangsa Melayu. Kita boleh lihat berapa luasnya perkuburan cina @ jirat cina yang berada di mana kawasan di dalam Malaysia. Apakah yang berlaku sekiranya tempat tersebut didirikan Kondominium Mewah yang mana didalamnya ada kolam renang, disco, bar dan sebagainya. Tidak dapat tidak ianya menjadi kawasan perjudian, arak, seks dan sebagainya.

Maklumat terakhir dari saya, mejoriti bangsa-bangsa cina yang dewasa adalah ahli kongsi gelap. Yang mana mereka mempunyai tanda-tanda tersendiri yang mereka letakkan di rumah-rumah mereka, kedai-kedai, pejabat dan sebagainya. Antaranya Tokong berkepala Tiga, Ying Yang, Lambang pakua, Patung Kura-kura dan lain-lain2.Kesimpulannya, musuh kita akan menceduk apa yang ada didalam ajaran Islam untuk mengalahkan dan menawan kita. Dan diatas dasar inilah terlahirnya banyak kesedaran dari individu-individu Islam untuk menubuhkan gerakan-gerakan Islam disebalik tabir (Underground) bagi menundakan seterusnya menghapuskan perancangan jahat mereka-mereka yang ingin menawan Tanah Melayu yang dikatakan sebuah negara Islam yang kian membangun ini. Walaupun mereka yang menubuhkan gerakan-gerakan ini adalah bukanlah mereka yang alim dalam ilmu agama.


Dan menjadi tanggungjawab para Alim untuk membantu meluruskan perjungan-perjuangan seperti ini agar ia selari dengan apa yang dikehendaki oleh Al-Quran dan As-Sunnah.

Sekian

Labels:

posted by faQirilallah @ 10/22/2009 09:44:00 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Powered by
ade cerita ttg aku

A.K.A : M.S.Hidayatullah Al-Azhari
Location : Malaya
Pekerjaan : Khadim Masjid Al-Hidayah & Faidu Rahmah
Toriq : Asy-Syaazuliyyah
Status : Ummu Haura' Muhammad
Mood: Penuh rasa ta'zhim ku persembahkan ketika Allah S.W.T Mentajallikan KeindahanNya


Segala Puji BagiMU Ya ALLAH, Yang Pertama.. Tanpa Ada Yang Mengawali, Yang Terakhir.. Tanpa Ada Yang Mengakhiri, Yang Tak Terlihat.. Oleh Pandangan Orang Yang Memandang, Yang Tak Tergambarkan.. Oleh Bayangan Orangg Yang Membayangkan, KAU Ciptakan Makhluk.. Dengan KekuasaanMU, KAU Ciptakan Segala Sesuatu.. Dengan KehendakMU, Segala Puji Ya ALLAH, Yang Memberi Kami Kemampuan.. Untuk Mensyukuri NikmatMu, Yang Membuka Bagi Kami.. Pintu-Pintu Ilmu KeilahianMu, Segala Puji Ya ALLAH, Dengan Segenap Pujian Yang Dikumandangkan.. Para Malaikat.. Dan Sekalian Makhluk Yang Dimuliakan, Segala Puji BagiMU, Atas Nikmat Yang KAU Berikan.. Kepada Kami.. Hamba-HambaMU.. Yang Telah Mendahului.. Mahupun Yang Akan Datang Kemudian, Pujian Kami Aturkan kepada MU.. Sebagai Penghubung Untuk MentaatiMU.. Dan Meminta Ampunan, Sebagai Penyebab Memperoleh Redho.. Pengantar Jalan..Menuju Syurga Segala Puji BagiMU Ya ALLAH, KAU Ciptakan Kami Sebagai Hamba, Dan Sebagai Umat Nabi Muhammad.. KekasihMU. ______________ __________________ _____________________

Previous Post
Archives

HotLink's
Semasa
Club's
Rakyat A.K.A Kerajaan
Blogger's Clan'z


Muaaahh Islam

Komuniti Blogger Azhari

BLOGGER

© 2005 Aboo Haura' Hidayatullah Al-Azhari Blogspot Template by Isnaini Dot Com